Lämnar New York med en tår i ögat,

Nu är jag och Anna strax färdigpackade för att lämna våran första destination.
Det har varit en känslosam och väldigt intensiv, men fin, första vecka på våran sommar.

Anna har hunnit med att se de aldra nödvändigaste turist attraktionerna. Och jag tror hon är nöjd över sin första vistelse i New York, staden som aldrig sover!

Igår strosade vi runt i central park, sov lite i gräset, hade picknick och skrattade som små flickor över årets midsommarfirande. Jag var tvungen att åka ner till SOHO igen för att byta mina skor, då jag fick två vänsterskor. Otur! Så vi delade på oss och träffades upp igen vid Flat Iron. Och kom på att vi måste ju se en musikal. Och oplanerade, som vi alltid är fick vi såklart springa halva manhattan för att hinna itid. Det blev Mamma Mia. Dom var väldigt duktiga och kul att ha sätt den! Påvägen hem skulle vi korsa Madison avenue, men de gick inge vidare då dom stängt av ca 20 gater av den avenyn för att spela in en scen till en film. Mellan 20 – 30 polisbilar med blåljusen på körde upp längsmed hela avenyn. Häftigt att se. Hoppas kunna känna igen den scenen i någon film i framtiden.

Nu drar vi till MiAMi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0