Värsta semester jag varit med om,

samtidigt som det varit den bästa jag någonsin kommer att uppleva.

Det har hänt så mycket de senaste dagarna och så himla mycket nya intryck att min hjärna går på helvarv 24 timmar om dygnet.
Fiji är ett land som jag önskar alla kunde få chansen att uppleva. Det jag har fått vara med om här har förändrat mig och min syn på mycket. Om det finns ett paradis på jorden är det definitivt denna fantastiska ö grupp. Allting sker på "fijitime". När man frågat våran guide frågor som -när går färjan? Får man svaret 7pm fijitime.
Det innebär att den går någon gång mellan kl 7-10. Tid, datum och veckodag är för längesedan glömt. Det är inte förens nu jag insett vilket stressigt liv jag lever hemma i Sverige. Och va många måste vi har. Och mycket att leva upp till varje dag. Vi tävlar oss igenom hela våra liv.

Resan ut till Taveuni började med en 18 timmars lång båtresa. Väl på ön har vi åkt water slide som helt enkel innebär att man åker i en bäck. Roligaste vatten ruschkanan jag någonsin varit med om. Vi har snorklat, åkt motorbåt där vågorna varit så höga att jag en period vart övertygad om att båten skulle kapsejsa. Sovit på en liten ö i ett rangligt hus med myggnät, duschat med jungeln som utsikt, skrikigt så högt att hela byn kom springandes och undrade fall jag blivit uppäten, druckit kava tills jag somnat på golvet, träffat en himla massa härliga människor, fått besöka en by där jag nästan blev bortgift, donerat pengar till en skola som vi även besökte. Det var verkligen en speciell upplevelse!

Justde, nämnde jag att det regnat hinkavis med vatten ner från himlen 24 timmar om dygnet? Allt jag äger är dyngsurt och luktar röv.

Vi anlände till Suva igår kväll efter ett dygn på en gungande färja där toaletterna var ur funktion, acn funkade inte och folk satt och spydde i plastpåsar lite här och var. Missade vårat flyg till Brisbane. Så satt på stranden i flera timmar istället och drack öl tills det att klockan slagit 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0