If you haven't tried kava, you haven't been to Fiji.

De fijianska folket är det gladaste jag någonsin träffat!
Vi har fått ett sådant varmt välkomnande att man aldrig vill lämna denna lilla ö grupp.
Efter att slungats 19 timmar in i framtiden (från LA) landade vi runt 5 tiden igår morse. Bor på ett hostel där personalen är as skön och väldigt hjälpsamma.
Anna övertalade mig att ta en rid tur på stranden. Mina föräldrar har lärt mig att inte leka med maten ändå så gör jag det...
På kvällen satt vi i en ring i något skjul ute på gården och drack kava. Medans folk sjöng och spelade gitarr.
Det smakar, och ser likadant ut, som alla dessa "goda" delikatesser man lagade till i sandlådan när man var liten.

Det finns ingen service på hela huvudön. Änmindre dit vi ska idag. Efter en Island jumping drar vi vidare till Australien den 17 juli.

Take care!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det låter som en riktig paradisö. Vilken skön kontrast till USA. Kramar mamma

2013-07-14 @ 08:09:26 / URL: http://Angelicaiamerika.blogg.se
Postat av: Pauline

Fijiöarna är det bästa ever! :D Och håller med; invånarna är de bästa ever! Vad glad jag blir att ni ska göra island jumping! Ser fram emot att höra vilka öar ni kommer vara på! Och, ta en åksjuktablett! Resorna på stilla havet (?) är inte att leka med! Älskar dig och saknar dig! Hälsa Anna :) Puss

2013-07-15 @ 10:16:29 / URL: http://gustavssonpauline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0